En opfordring til os alle, både som modtager af opkald og værende den, der ringer ud: husk den menneskelige relation! Vi er ikke maskiner ????
Vi responderer langt bedre, når vi imødekommes af venlighed, også selvom samtalen måtte starte med ”Må jeg tale med den ansvarlige for…”. For ja, vi har alle sammen travlt, men vi må alligevel ikke glemme, at vi sidder med et rigtigt menneske i den anden ende.
I vores virke mødes vi ofte af ”må jeg låne 5 minutter af din tid?”. Og selvom det måske ikke er alle, der lige har 5 minutter at give af, sørger vi altid for, at de opkald vi modtager, mødes med respekt og venlighed uagtet om det er en vigtig kunde eller en annoncesælger, der ringer ind. Det behøver jo ikke tage meget mere end 10 sekunder at sige pænt ”nej tak, ” et oprigtigt ”hav en god dag”, eller at tage imod en fyldestgørende besked.
Tidligere i dag havde vi faktisk en sælger i røret, der startede med helt opgivende at sige ”Ja, jeg er sælger…” Som om han på forhånd havde opgivet at tale med nogen, der gad høre på ham. Vi gider godt! Det er derfor, vi er her.
Vores mål er, at alle der kommer igennem hos Edelmann Kontorservice, får en behagelig dialog og – forhåbentligt – tager det med sig videre.
Måske manden her nu får lidt mere gejst og giver lidt positivt videre til den næste, han ringer op
Det er også sådan noget der gør, at vi får beskeder tilbage fra vores kunder, der lyder ”hvor er det dejligt, at I passer mine telefoner. Jeg får altid at vide fra mine kunder, at jeg har sådan nogle søde telefonpassere” eller ”God besked! Det gjorde det nemmere at få sparket salget i mål”.
Som Victor Borge skrev: ”Smilet er den korteste afstand”