Service    Flex-løsning

Gør dine kunder til loyale ambassadører for dit brand – gennem fantastisk kundeservice

Kunder og ambassadører

Har du tænkt over, hvor stor en forskel det kan gøre for din virksomheds vækst og omdømme, hvis dine kunder bliver til loyale ambassadører, der aktivt anbefaler dig til andre?

Det er en oplagt strategi, som desværre alt for mange virksomheder overser. Men sandheden er, at det er langt billigere og mere effektivt at fokusere på at holde på dine nuværende kunder og gøre dem til ambassadører for din virksomhed frem for konstant at jage nye kunder.

I denne artikel dykker vi ned i, hvorfor det er så vigtigt at gøre dine kunder til ambassadører, og hvordan du kan arbejde strategisk med at opnå netop det.

Et godt produkt kan ikke stå alene – servicen er også afgørende

Det er en almindelig misforståelse, at et godt produkt eller ydelse alene er nok til at skabe glade og loyale kunder. Sandheden er, at kundeoplevelsen i høj grad også afhænger af den service, du yder. Uanset hvor fantastisk dit produkt er, så kan dårlig kundeservice hurtigt ødelægge kundens samlede oplevelse.

Netop evnen til at yde en fantastisk kundeservice er ofte dét, der gør, at en virksomhed skiller sig ud fra konkurrenterne. Især i brancher, hvor produkterne er relativt ens, kan en ekstraordinær kundeservice være dét, der gør, at kunderne vælger din virksomhed. Og når kunderne oplever denne service, er de langt mere tilbøjelige til at blive loyale ambassadører for dit brand.

God kundeservice skaber loyale kunder – og er et værdifuldt markedsføringsværktøj

At investere i god kundeservice handler ikke bare om at skabe tilfredse kunder her og nu. Det handler i lige så høj grad om at opbygge langvarige, loyale kundeforhold, hvor kunderne aktivt bidrager til at markedsføre din virksomhed.

Når du yder en sublim kundeservice, sørger for at levere det lovede og skaber en positiv oplevelse for kunderne, så er de langt mere tilbøjelige til at blive loyale over for din virksomhed. De vil ikke blot vende tilbage og foretage flere køb hos dig, men de vil også anbefale din virksomhed til andre.

Og dét er guld værd, for som vi skal se nærmere på i næste afsnit, så stoler langt de fleste mennesker mere på anbefalinger fra familie, venner og bekendte end på traditionel markedsføring. Så når dine kunder bliver til ambassadører, der aktivt anbefaler din virksomhed, får du en langt mere troværdig og effektiv markedsføring, end du kan opnå gennem de fleste andre kanaler.

Anbefalinger fra venner og familie

9 ud af 10 stoler mere på anbefalinger fra venner og familie end reklamer

Ifølge en undersøgelse gennemført af Nielsen stoler hele 88 % af forbrugerne mere på anbefalinger fra venner og familie end på traditionelle reklamer.

Dette tal understreger, hvor værdifuldt det er at have loyale kunder, der aktivt anbefaler din virksomhed. For når så mange mennesker sætter mere lid til personlige anbefalinger end til reklamer, så bliver dine kunders anbefalinger en utrolig effektiv markedsføringskanal.

Uddelegering af telefonservice kan være vejen til en højere kundetilfredshed og flere gode ambassadører

For mange virksomheder er telefonservice et af de områder, hvor de kæmper mest med at levere en god oplevelse til kunderne. Lange ventetider, uengagerede medarbejdere og manglende evne til at løse kundens problem hurtigt og effektivt kan hurtigt ødelægge kundeoplevelsen.

En løsning, som flere og flere virksomheder tager i brug, er at uddelegere telefonservice til en ekstern samarbejdspartner. Hos Edelmann Kontorservice tilbyder vi netop professionel telefonservice, hvor vores erfarne medarbejdere tager sig af alt fra telefonpasning til –omstilling.

Og dét er en investering, der betaler sig. Når dine kunder kan få ydet kompetent og imødekommende telefonservice, så øger det både tilfredsheden og loyaliteten.

Det er dyrere at skaffe en ny kunde end at holde på en eksisterende

Mens mange virksomheder bruger uforholdsmæssigt mange ressourcer på at tiltrække nye kunder, så glemmer de ofte, at det i virkeligheden er langt billigere at fokusere på at holde på de eksisterende kunder.

Ifølge flere anerkendte undersøgelser koster det nemlig markant mere at skaffe en ny kunde, som det gør at fastholde en eksisterende kunde.

Så selvom det kan være fristende at jage nye kunder, så er den sunde forretningsmæssige prioritet at investere i at fastholde og udvikle dine eksisterende kundeforhold. Og her er god kundeservice en af de mest effektive veje.

Del denne artikel

Facebook
LinkedIn

Ingen kommentarer endnu, tilføj din stemme nedenfor!

Tilføj en kommentar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort.

Helle - ejer af Edelmann Kontorservice

Helle Edelmann

Helle Edelmann er stifter og administrerende direktør hos Edelmann Kontorservice, der siden 2012 har beskæftiget sig med kundeservice inden for telefonpasning, kalenderbooking og sekretærservice. Forinden opstarten af Edelmann Kontorservice sad Helle som direktør i 20 år i en anden virksomhed, og kunne pludselig se en kedelig tendens, hvor servicekonceptet ikke matchede hendes og en del af kundernes forventning? Helle vægter ærlighed og faglig stolthed højt i sin branche, og hun ønsker at investere i kunderne samt yde en personlig service, der skaber et nært samarbejde. Med sit dygtige hold betjener hun store, mellemstore og små virksomheder i hele Danmark fra kontoret i Hellerup.

   Edelmann er personlige og fleksible
  Vi tør godt at lægge navn til det vi laver
   Vi er et professionelt team, med flere års erfaring
   100 % GDPR compliant
Telereception og telefonpasning kontorservice

Lad os kontakte dig

Book et intromøde