Service    Flex-løsning

Hvem passer telefonen? Det gør den uundværlige medarbejder

Vigtigheden af den menneskelige kontakt

I en tid hvor teknologi og automatisering dominerer vores arbejdsverden, er det let at glemme betydningen af menneskelig kontakt og service. Men der er en rolle, der stadig er utrolig vigtig i mange virksomheder og organisationer, og det er rollen som en telefonpasser. I dette blogindlæg vil vi udforske, hvad en telefonpasser gør, og hvorfor deres arbejde er så uundværligt for dig og din virksomhed. 

Broen mellem kunde og virksomhed 

En telefonpasser er både dedikeret og professionel i deres arbejde med at administrere indgående og udgående telefonopkald for en virksomhed eller organisation. En telefonpassers primære opgave er at sikre, at opkaldene bliver håndteret effektivt og professionelt – og lige så med blik for den rette kundeservice. Denne medarbejder fungerer altså som en bro mellem dem, der ringer ind, og de personer eller afdelinger, de ønsker at nå.

Hvilke funktioner udfylder en telefonpasser? 

En telefonpasser er i alt sin enkelthed en person, der passer telefonen. Det giver næsten sig selv, og under denne vigtige titel hører der sig en lang række funktioner til – alt sammen hvor fokus er på høj kundeservice og effektivitet. 

En telefonpasser skal besvare kunders opkald 

Når et opkald kommer ind er det medarbejderens ansvar at besvare opkaldet og viderestille det til den enkelte person eller afdeling, som det drejer sig om.  

En telefonpasser skal modtage beskeder

Hvis den ønskede person ikke er tilgængelig, tager medarbejderen imod beskeder fra vedkommende og videregiver dem til de relevante personer. Dette sikrer bl.a., at vigtige beskeder ikke går tabt i farten. 

En telefonpasser kan bidrage med relevante oplysninger

Medarbejderen kan også besvare generelle forespørgsler om virksomheden såsom åbningstider, beliggenhed, produkter eller tjenester. De fungerer som et informationscenter for kunder, da medarbejderen på forhånd har skabt sig et indgående kendskab til virksomheden.

En telefonpasser kan håndtere travle perioder

I virksomheder med høj telefontrafik skal medarbejderen ofte jonglere med flere opkald på én gang. De er dygtige til at prioritere de mange opkald efter vigtigheden og afgøre, hvilke der skal besvares først.

En telefonpasser kan løse administrative opgaver

Ud over at beskæftige sig med telefonopkald kan medarbejderen ligeledes udføre forskellige administrative opgaver såsom planlægning af møder, reservationer og vedligeholdelse af telefonlister.

Uerstattelig i den teknologiske tidsalder

Selvom teknologiske fremskridt har ført til automatiserede telefonsystemer og interaktiv voice response (IVR), er denne medarbejder stadig en uundværlig del af mange organisationers drift. De tilfører en personlig og menneskelig dimension til kundeservice, som endnu ikke kan erstattes af maskiner.

Denne medarbejder er ofte det første ansigt, eller rettere sagt, den første stemme, en kunde møder, når de kontakter en virksomhed. Deres professionelle og venlige service kan skabe et positivt førstehåndsindtryk og dette kan være med til at påvirke kundens oplevelse af virksomheden.

I dagens travle forretningsverden er medarbejderen også med til at optimere kommunikationen og sikre, at opkaldene når frem til de rigtige personer hurtigt og effektivt.

Den usynlige ressource i virksomheden

Næste gang du ringer til en virksomhed eller organisation og bliver mødt af en venlig stemme, skal du huske, at det er en medarbejder, der gør alt, hvad de kan for at hjælpe dig. Deres arbejde er måske ikke altid synligt, men det spiller en afgørende rolle i at skabe en smidig og professionel kundeoplevelse. Denne medarbejder er en uundværlig brik i forretningsverdenens puslespil og hos Edelmann Kontorservice står vi klar til at hjælpe dig med din telefonpasning. Vores medarbejdere er de bedste på markedet, og du kan trygt outsource din virksomheds kundekommunikation til os.

Del denne artikel

Facebook
LinkedIn

Ingen kommentarer endnu, tilføj din stemme nedenfor!

Tilføj en kommentar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort.

Helle Edelmann

Helle Edelmann er stifter og administrerende direktør hos Edelmann Kontorservice, der siden 2012 har beskæftiget sig med kundeservice inden for telefonpasning, kalenderbooking og sekretærservice. Forinden opstarten af Edelmann Kontorservice sad Helle som direktør i 20 år i en anden virksomhed, og kunne pludselig se en kedelig tendens, hvor servicekonceptet ikke matchede hendes og en del af kundernes forventning? Helle vægter ærlighed og faglig stolthed højt i sin branche, og hun ønsker at investere i kunderne samt yde en personlig service, der skaber et nært samarbejde. Med sit dygtige hold betjener hun store, mellemstore og små virksomheder i hele Danmark fra kontoret i Hellerup.

   Edelmann er personlige og fleksible
  Vi tør godt at lægge navn til det vi laver
   Vi er et professionelt team, med flere års erfaring
   100 % GDPR compliant
Telereception og telefonpasning kontorservice

Lad os kontakte dig